Dag 25: Jerome- Deschutes National Forest

24 juli 2016 - Deschutes National Forest, Verenigde Staten

Weer: 26 graden met zon en bewolking

Goedemorgen mensen!

De laatste week van onze reis is inmiddels ingegaan worden daarom allemaal huilend wakker.. nee geintje valt wel mee. Op de camping waar we overnachten zijn de meeste gasten echte ochtend mensen, getuige het feit dat de camping al half leeg is als we aan het ontbijten zijn. Wij nemen zelf iets meer de tijd, legen de camper en maken nog een beetje schoon. Het is tijd om te gaan rijden en gelukkig zijn we niet ver van onze bestemming “The Twin falls” verwijderd. Na het intypen op de navigatie blijken de watervallen slecht 15 minuten weg te zijn. Wanneer we hier aankomen, zien we al Chinezen voorbij lopen met echte selfie sticks. We zijn op de goede plek. De watervallen hebben grote bekendheid in de staat Idaho en worden ook weleens de Niagara watervallen van het oosten genoemd. Eenmaal aangekomen heeft het inderdaad wat weg van de beroemde watervallen. Doordat er een dam is aangelegd, wordt al het water naar enkele punten toegedrukt waardoor we een mooi beeld krijgen van deze hevige stroming en spectaculaire watervallen. We wanen ons tussen de Aziaten en doen gezellig met hun mee wat betreft het foto’s maken. Nadat we even lekker de toerist hebben uitgehangen, is het tijd om weer verder te gaan. Het plan voor vandaag is simpel; rijden. We moeten maandag in Oregon zijn voor het Raften en dat betekend dat we vandaag een heel eind moeten rijden. De reis opzich is niet heel erg bijzonder aangezien we weinig bijzonders zien en in Idaho weinig te beleven valt. Wanneer we in de staat Oregon komen, is er wat meer te zien zoals de “open ranges”, hier lopen de vleeskoeien gewoon over de openbare weg en moeten de auto’s maar remmen voor deze dieren. Ook wij kwamen enkele Angus koeien tegen die op de weg liepen, na enkele keren toeteren maakten deze beesten iets meer gang en konden we langs ze komen. Verder waren er veel droge vlaktes waarop alleen Angus kon grazen en soms zagen we bepaalde stukken waarop beregend werd. De tarwe is bij de meeste stukken al gedorst getuige de vele pakken stro langs de weg. Vervolgens reden we tussen de bossen en werd het tijd om maar eens een slaapplek te vinden. Na enkele miles verder gereden te zijn, kwamen we aan bij een parkeerplaatsje voor wandelaars. Hier was niemand te bekennen en dus een geschikte slaapplek. Omdat we de hele dag in de auto gereden hadden, werd het tijd om de benen te strekken. Na het eten zijn we dus even het bos in gelopen voor een kleine wandeling. Het meenemen van vliegen spray was een goede keuze omdat het vol zat met vliegen in het bos. Als echte NPRangers (national park rangers) zijn we immers goed getraind en weten we ons aan te passen aan extreme omstandigheden in de natuur. We werden ondertussen nog bedreigd door een buizerd. Deze hebben we vakkundig weggejaagd door oerkreten naar deze vogelsoort te roepen. Ook dit hebben we geleerd als Rangers van een National Park. Omdat het al donker begon te worden, zijn we teruggelopen naar de camper en hebben we hier ouderwets een potje rummikub gespeeld. Na deze strijd zijn we gaan slapen om morgen fris en fruitig te zijn voor het raften. Truste..